Autore Topic: [Bug di Classe] Mage  (Letto 47517 volte)

Offline Skanderbeg

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Re: [Bug di Classe] Mage
« Risposta #15 il: Maggio 11, 2011, 20:39:07 pm »
I tested this spell a bit and I found a few thingies: I'm not sure if they were mentioned here, but I'll make a short list and I hope it will be usefull:
1. Images are named like you are.
2. Images are fighting using Frostbolt and Fireblast.
3. Images damage is kinda low compared to yours. Their Frostbolt hits for ~500 and Fire Blast for ~800. The damage of all 3 clones together can be compared to yours, though.
4. The Images also cast Polymorph if they are in combat with more then 1 foe. I'm not very sure, but I think that their polymorph lasts 10 sec in PvE and 5 sec in PvP. Might be wrong though, have to test.
5. The clones won't just stand still and cast. They will try to depart the enemy when possible, but still won't besmethically run when a enemy follows them. Their AI is quite impressive.
6. The clones have very low health, being generally 1-shooted in BGs. My premade's clones have ~2500 health. Their mana pool is preety high though, so unless they are mana drained in some way, they won't remain oom before the 30 sec pass.
7. If you are specced in Arcane, you might create a macro like this: /cast Mirror Image /cast Invisibility. Since Mirror Image is not on global cooldown, your 3 selves will spawn in the same second as you will get Invisible (Arcane mages got instant Invisibility with only 2 min cooldown). That kinda confuses enemys.
8. 1 time when I summoned those little toons in BG, I casted immideatly Ice Block. To my surprise, a mirror image .... mirrored my move, casting Ice Block as well! They are full of surprises!
9. The images are cute! The images are your friends! The images are your allies! Love them and respect them!


Mirror Image:
- Copy you character with all detailes (hair, gears, even if you use noggenfogger, they will copy the skeleton or small size)
- Copy also the same stats and buffs as you have (so if you arcane power, they will be affected by arcane power, too)
- If you ran away too far from copies you will be blinked back to them
- If you attacking 2 or more targets, mirror images will Hex (chicken) one of them for a short period of time
- They attack same target as you, and follow you always - the only way they behave, and only way to control them
- They cast low level frostbolts, average damage from bolt registered 800-900


Questo è un commento di cataclysm:

Mirror Images can no longer cast the spell Polymorph.

Offline Gunnhar

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Re: [Bug di Classe] Mage
« Risposta #16 il: Maggio 19, 2011, 14:05:22 pm »
E' normale che con il forberance(debuff bolla del pally che dura 2 min) il mage non possa ice bloccare?
Un mage bollato è un mage morto.

Offline Maga

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Re: [Bug di Classe] Mage
« Risposta #17 il: Maggio 26, 2011, 22:52:35 pm »
Non ho fatto in tempo a controllare con calma, ma il secondo bonus del t7 non funziona. Se qualcuno ha modo di confermare grazie in anticipo ;)


Offline Maga

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Re: [Bug di Classe] Mage
« Risposta #18 il: Giugno 03, 2011, 13:31:48 pm »
18/3=6
6*2.25= 13,5
non serve la calcolatrice ...

che poi era 3.25 al posto di 2.50, quindi al posto di 18k farai 13.85

In questa tabella in verità dice che può crittare fino a 3,5 volte con gli appositi talenti...è stato corretto o amputato il danno critico senza pietà?
4a tabella dall'alto, non mi sembra di difficile comprensione  :)
[spoiler]http://elitistjerks.com/f75/t42876-arcane_thread/[/spoiler]


Offline claudio

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Re: [Bug di Classe] Mage
« Risposta #19 il: Giugno 03, 2011, 13:37:51 pm »
Ci sono varii modificatori per i danni dei crit.

Mettiamo che una spell base faccia 1000 danni, come modificatori del crit abbiamo

1) Il normale bonus damage sui crit - 50%
2) Talento che aumenta il bonus crit delle spell, il talento è nel ramo Arcane - 50%
3) Bornout che aumenta il bonus crit delle spell, il talento è nel ramo Fire - 50%
4) Ice Shard che aumenta il bonus crit delle spell, il talento è nel ramo Frost- 100%

Quindi con una spec Arcane come modificatori avrai solo 1 e 2, quindi 1000 di danno base, più 50% di (1000) dal ramo arcane, più 50% del normale bonus damage = 2000

Edit: non capisco perchè segni le spell arcane sul sito di elitistjerks al 175% e non al 200%  :ae
« Ultima modifica: Giugno 03, 2011, 13:39:29 pm da claudio »

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Offline Taiga

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Re: [Bug di Classe] Mage
« Risposta #20 il: Giugno 03, 2011, 14:09:04 pm »
esempio dal repo di trinitycore:
Ice Shards (3/3): +100%
Burnout (5/5): +50%
Combustion (1): +50%
Current Calculation: Frostfire Bolt: 1 + (0.5 * (1 + 1) * (1 + 0.5) * (1 + 0.5)) = 3.25 as factor
DrDamage displays: Multiplier 250%: 1 + 0.5 * (1 + (1 + 0.5 + 0.5)) = 2.5 as factor

le % bonus come ha detto claudio sono da applicare al bonus del crit

Offline Sin

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Re: [Bug di Classe] Mage
« Risposta #21 il: Giugno 03, 2011, 14:11:59 pm »
la base dei crit per le spell e' di 50%
aumentare del 100% (ice shards ramo frost) vuol dire raddoppiare ossia 50%(di base)+50%(ice shards)=100% ossia le spell frost fanno il doppio del danno come crit.
aumentare del 50% (spell power ramo arcane) vuol dire aumentare di meta' ossi 50%(di base)+25%(spell power)=75%

nel primo caso i critici fanno 100% di danno in piu'.Quindi 100% normale + 100% crit = 200% di danno
nel secondo caso i critici fanno 75% di danno in piu'.Quindi 100% normale + 75% crit = 175% di danno

Offline Sin

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Re: [Bug di Classe] Mage
« Risposta #22 il: Giugno 04, 2011, 16:30:06 pm »
Ho provato un po' frost e i vari freeze del mago (forst nova,frostbite ecc) hanno una possiblita' vicina al 100% di spaccarsi al primo danno ricevuto.
Ho provato frost nova+cone of cold,nova+wand,nova+dagger  ??? e quasi sempre il nova e' andato via al primo colpo ricevuto.
Anzi i tick di frosfire bolt la fanno andare via quasi sempre.
Confermate?


Edit:confermo io.Ogni danno,sia piccolo che grande rompe qualsiasi freeze del mago  :mhhae
« Ultima modifica: Giugno 04, 2011, 16:50:35 pm da Sin »

Offline Nolandman

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Re: [Bug di Classe] Mage
« Risposta #23 il: Giugno 05, 2011, 19:10:57 pm »
oltre al bug del blast negli stack c'è anche la % di danno sbagliata..a ogni stack dovrebbe aumentare del 18% invece aumenta del 15%...cmq il tutto è gia stato riportato da me sul bug tracker ed è stato accettato e segnalato ad alta priorità..aspettiamo fiduciosi

Offline claudio

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Re: [Bug di Classe] Mage
« Risposta #24 il: Giugno 05, 2011, 19:16:37 pm »
Non è il gilfo che aumenta del 3% i danni? Magari non viene visualizzato solo per un bug grafico  :ae

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Offline Thunderforce

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Re: [Bug di Classe] Mage
« Risposta #25 il: Giugno 06, 2011, 23:59:55 pm »
invisibility non fa uscire dal combat spessatamente...

Offline BabboMinchione

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Re: [Bug di Classe] Mage
« Risposta #26 il: Giugno 12, 2011, 16:05:14 pm »
il pet e le copie del mage si sono ribbuggate le copie continuano a rompere i control nn seguono le genti in los e vale lo stesso per il pet del mage frost



L'Unico Non Morto Morto

Offline Thunderforce

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Re: [Bug di Classe] Mage
« Risposta #27 il: Giugno 13, 2011, 23:48:42 pm »
si è ribuggato HOT STREAK sui tic di living bomb

Offline Thunderforce

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Re: [Bug di Classe] Mage
« Risposta #28 il: Giugno 14, 2011, 13:10:22 pm »
ora sono al lavoro non riesco a controllare tutta la discussione.. si era dibattuto molto sulla living bomb.. inoltre ho molto sonno e non ricordo tutti gli schifo di post che erano stati fatti a suo tempo.. qualcuno mi può rinfrescare la memoria? ;D

EDIT: trovato

Yes, that is the tooltip now (3.2.0+). The posts above yours were written when version 3.1.3 was out and 3.1.6 (or possibly 3.1.9) was in the PTR.

In version 3.1.9 the ticks did indeed proc Hot Streak (as was mentioned in the PTR), although that was removed from 3.2.0 and, instead, Living Bomb was allowed to be put on multiple targets at the same time (BTW, that change - mutiple targets allowed - was not metioned in the final patch notes, although it was in the 3.2.0 PTR notes).

Before that, Living bomb could only be put on a single target and there was no distinction between periodic and non-periodic damage in the tooltip text (although the were treated differently until 3.1.3).

ci si mette pure la blizzard a confondermi  ;D
« Ultima modifica: Giugno 14, 2011, 13:13:57 pm da Thunderforce »

Offline Takeshi

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Re: [Bug di Classe] Mage
« Risposta #29 il: Giugno 14, 2011, 13:27:19 pm »
Premesso che non ho ben capito a che patch sono le meccaniche spell su ld, so solo che i coeff. delle spell sono aggiornati alla 3.3.5,spero che questo vi sia di aiuto :

During the 3.2 development cycle, players reported the bug that Hot Streak did not trigger from Living Bomb critical periodic damage. Initially, we made the decision to continue preventing Hot Streak from triggering. This resulted in the “non-periodic” text being added to the Hot Streak tooltip. Late in the 3.2 cycle, the decision was revisited, and Hot Streak was allowed to trigger from Living Bomb periodic damage, but too late to correct the tooltip. However, around the same time, Living Bomb was changed to be allowed on multiple targets per Mage. In addition, our QA team discovered a 3.2.0 live bug that periodic damage from Fireball and Frostfire Bolt was being counted toward breaking the Hot Streak (as these could never crit). In discussion yesterday, we determined that with multiple targets per Mage, Living Bomb periodic damage triggering Hot Streak was too powerful. However, we still liked Living Bomb being used on multiple targets and didn’t want to change that. Instead, yesterday (Wed Aug 5) we hotfixed Hot Streak so it could no longer be triggered by periodic damage, resolving both the bug with Fireball and Frostfire Bolt, and the balance concern with Living Bomb. In the course of that hotfix, a data error was introduced which caused the non-periodic damage from Fireball and Frostfire Bolt to never break the Hot Streak streaks on non-crits. That data error was corrected with a hotfix this morning (Thr Aug 6).

Final result:
Host Streak triggers exactly as stated in its tooltip: “2 non-periodic spell criticals in a row using Fireball, Fire Blast, Scorch, Living Bomb, or Frostfire Bolt”. Only non-periodic damage interacts with it, and only those spells listed. Periodics do not affect the streak in any way. Direct damage from the listed spells always count, for or against the streak.

Sorry for any confusion that resulted from us not posting this sooner. We’ve been making many fixes since 3.2 went live this week.